BOKNING 031-22 02 24

  • Front Ca Va

ALLMÄNT

Ça Va AB Org nr 556894-0760 Samtliga priser på Ça Va Online är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss. Ça Va reserverar sig för eventuella tryckfel samt färgavvikelser på produkter presenterade på Ça Va Online. Alla varor förblir Ça Vas egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Försök till bedrägerier polisanmäls. Ça Va förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

BEKRÄFTELSE

Genom att du godkänner Ça Vas köpvillkor samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan Ça Va och dig som kund. I samband med att du lägger din beställning accepterar du att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post till din registrerade e-postadress. Denna orderbekräftelse fungerar även som garantibevis efter fullt erlagd betalning. Ça Va reserverar sig från avvikelse i leverans i de fall lagersaldot varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Kan inte Ça Va leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order. Du kan göra din beställning på Ça Va Online dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande helgfri vardag. Mer info hittar du i köpvillkoren §4 Leveranser.

BETALNING

Ça Va använder sig av Klarna Checkout och Pay Pal för alla betalningar. För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08 – 120 120 10.

LEVERANS

Ça Va skickar alla beställningar med Posten AB. Normal utleverans från oss sker inom 1-3 dagar. Ça Va står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order. Om Ça Va inte kan leverera inom avtalad tid informeras du utan dröjsmål om anledningen till förseningen och vi avtalar en ny leveranstidpunkt. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet utan kostnad. På Ça Va Online har du möjlighet att välja bland följande leveranssätt: Postpaket, 29 kr (Fri frakt när du handlar för mer än 2000 sek) Hämtning i våran butik, 0 kr 1. Postpaket – Hämta varorna på postens utlämningsställe När du väljer Postpaket skickar vi din beställning till det utlämningsstället närmast din leveransadress. Kostnaden för leveranssättet är 29 kr. Avisering sker via sms (mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan). Om mobilnummer inte anges aviseras beställningen via brev. Giltig legitimation samt avin eller sms:et ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen. Outlösta förändelser Ça Va debiterar 200 kr för ej uthämtade paket . Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte skall bli debiterad 200 kr. Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig, dock ej eventuella fraktavgifter. Mer info hittar du i köpvillkoren §5 Ångerrätt / retur. Hämta i butik Om det passar dig är du välkommen att hämta ut din beställning direkt i Ça Vas butik på nedan adress helt utan extra kostnad. Om du lägger beställningen innan kl 12.00 på vardagar är du välkommen att hämta ut ditt paket samma dag. Ça Va Hovås Allé 12 43653 Hovås Om du kommer med bil från Göteborg kör du väg 158 mot Särö och tar av höger avfart mot Billdal. Med kollektivtrafik når du oss med buss Rosa Express från Nils Ericson Terminalen (Centralstationen, Göteborg) och går av på hållplats Lyckhem, resan tar ca 30 minuter.

ÅNGERRÄTT/RETUR

När du handlar på Ça Va Online har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning. Retur- & bytespolicy Du som kund står själv för returen och ansvarar att den kommer tillbaka till Ça Va. Vi kontaktar dig via email när vi har behandlat din retur. Vid byte måste en ny beställning läggas på önskad vara. Vid frågor, kontakta kundservice via info@ca-va.se eller via telefon 031 – 220224. Återbetalning/värdeminskning vid retur Återbetalning görs efter att varan har returnerats samt mottagits i sitt originalskick. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 5-10 bankdagar.

REKLAMATION

Ça Va garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 8 dagar. Ça Va står för frakten vid felleveranser samt reklamationer. Samtliga reklamationer måste godkännas av Ça Va innan de skickas tillbaka. Vid frågor, kontakta Ça Va via telefon 031 – 754 48 39 eller via chatten i vår webshop. Om det passar dig är du välkommen att reklamera din vara direkt i Ça Vas butik, vardagar 10-18, på nedan adress. Ça Va Hovås Allé 12 436 53 Hovås Om du kommer med bil från Göteborg kör du väg 158 mot Särö och tar av höger avfart mot Billdal. Med kollektivtrafik når du oss med buss Rosa Express från Nils Ericson Terminalen (Centralstationen, Göteborg) och går av på hållplats Lyckhem, resan tar ca 30 minuter.Återbetalning vid reklamation Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Ça Va. Beloppet för varan samt eventuella fraktavgifter förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 5-10 bankdagar.

SKADAT GODS & SAKNADE KOLLI

Skadat gods Om varorna är skadade vid mottagandet skall du anmäla det omedelbart till postombudet. Detta gäller även om ytteremballaget är skadat, oavsett om du kan avgöra om varan är skadad eller inte. Du har som kund ingen skyldighet att ta emot skadat gods. Om det rör sig om dolda skador skall dessa anmälas senast inom sju arbetsdagar från mottagandet. Kontakta Kundservice via info@wca-va.secom och förklara skadan. Spara alltid originalförpackningen, och fotografera gärna produkten vid skada som ej noterats av utlämningsställe alt. chaufför vid överlämnandet. Saknade kollin Om din leverans saknar ett kolli skall detta anmälas omedelbart till postombudet (utlämningsställe alt. chaufför vid hempaket).

SÄKERHET

Säkra sidor De sidor där känslig information överförs, betalningar och personuppgifter är sk. säkra sidor. Du som kund kan kontrollera att den webbsida du besöker är säker i webbadressen. I vanliga fall börjar adresserna med http:// men om du befinner dig på en säker sida börjar de istället med https:// där ”s” står för ”secure”. Kortbetalningar och 3D Secure 3D Secure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på internet verkligen är du. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom VISA’s varumärke ”Verified by VISA” och MasterCard’s varumärke ”SecureCode”. Observera att 3D Secure endast fungerar för dig som skaffat tjänsten via din bank. Personuppgifter För att kunna beställa produkter på Ça Va Online måste du registrera dig som kund genom att öppna ett användarkonto. När du skapar detta konto kommer vi att fråga efter viss information, inklusive din e-postadress. För att kunna genomföra ett köp och för att vi ska kunna leverera varorna kommer vi även begära all information som erfordras för leverans. Dina personuppgifter samlas in för att vi ska kunna leverera de tjänster som du efterfrågat, t ex så använder vi din e-postadress för att översända servicerelaterade meddelanden. En genomförd beställning på Ça Va Store innebär att du godkänner våra allmänna villkor och samtycker till att dina personuppgifter och adress registreras i vårt kundregister.Ça Va är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Inga uppgifter lämnas vidare utan används endast av Ça Va. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att en gång per kalenderhalvår begära information om de personuppgifter som behandlas om dig i vårt kundregister. Önskar du ett sådant utdrag skall du skicka en skriftlig, undertecknad begäran till oss, Ça Va, Hovås Allé 12, 43653 Hovås. Vill du bli borttagen ur registret kontaktar du oss via mail, info@ca-va.s eller via telefon 031 – 220224.

TVISTER

Tvist avseende dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag, av svensk domstol.
Varukorgen är tom